2011. november 11., péntek

Homoktövis szappan

Kertem homoktövis bokrai ihlettek a szappan elkészítésére.

Alapolajaknak a napraforgót, ollivát, pálmát és kókuszt szántam. Az extra zsíradagnak kakaóvajat adtam hozzá, ami egyik legjobb hidratálónak számít, magas E vitamin taratalmú, ekcéma és dermatitis kezelésére ajánlják.

Homoktövis bogyóiból és leveléből teát főztem. A bogyókat átpassziroztam és ezt a pürét kevertem a szappanmasszába. Egy kevés magot is raktam hozzá, bár ez csak inkább kissé dörzsöli a bőrünket.

A homoktövis alkalmazása az ókori Tibetbe nyúlik vissza.

A növény E-vitamin illetve esszenciális zsírsav tartalma okán a berepedezett száraz bőrre jótékony hatással bír, erősíti a kötőszövetet, így csökkenti a narancsbőr kialakulásának lehetőségét. Segít a ráncok megszüntetésében, ill késlelteti azok kialakulását.

A Homoktövis a hajhullást képes megállítani, azáltal hogy hatóanyagi erősítik a hajhagymákat. Ilyen célra a homoktövist mind belsőleg fogyasztva mind külsőleg a hajunkra kenve használhatunk.

Érdekes, hogy a két szappan ugyanazon     alapanyagból készült, mégis különböznek színben gymástól.                                      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése