2012. szeptember 24., hétfő

Szenes-sütőtökös szappan kecsketejjel

Ez a szappan egy igazi szépség - nekem!
A szokásos alap olajokon - kókusz, olíva, pálma - mellé került bele kamilla maceratum repceolajjal, némi zsír és sok szőlőmag olaj. Tököt megsütöttem és a húsából kevertem az olajokhoz. Szép színt kölcsönöz a szappannak. Különösebb élettani hatás, ebben a felhasználási módban, szerintem nincs, inkább a tudat és a látvány, ami izgalmas.A színezéshez szénport használtam, megköti a szennyeződéseket és a szagokat. Érdekes, hogy étkezésre is használható a tiszta faszénpor. Fürdéskor lehet, hogy "fekete" lesz a kezünk, testünk, de ez könnyen lemosódik. A vörös színt, a másik kedvencem, a paprika adta.
Illatát a fahéj illóolaj, a grapefruit illó és a mandarin illó adja. Domináns maradt a fahéj, de összességében  keserű mandulára emlékeztet ez az összeállítás. A szappan az összetételénél fogva, pattanásos, zsíros bőrre és idősödő bőrre javasolt használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése