2012. június 26., kedd

Kamillás-vajas szappan

Kedves szappankészítő társam, a "Szappanfőzde" tulajdonosa javaslatára kamillát maceráltam. Életemben először készítettem ilyet. Kedvet is kaptam az eféle tevékenységhez. Kb. 1 hónapig érleltem a virágokat az olajban napon, majd az illatos olaj felhasználásával készítettem szappant. Illatanyagot nem tettem bele, mivel a kamilla illat nagyon jól átjött így is! Hogy később milyen lesz, majd kiderül!
A szinte elmaradhatatlan, ápoló oliván kivül sok kókusz-, pálma- és földimogyoró olaj -ebben maceráltam a kamillát-, került a szappanba. Raktam még bele egy jóadag vajat is. A színét próbáltam a kamilla virágra emlékeztetővé tenni, több-kevesebb sikerrel. Ezt spirulinával, titandioxiddal és paprikával értem el.
A kamillát ősidők óta használják bőrproblémák kezelésére nyugtató és bőrápoló tulajdonságai miatt. Lágyítja a durva, irritált bőrt, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatása van. Régen, emlékszem, nagyon sok volt, sokfelé. Mára azonban igen-igen megritkult az állomány. Mondhatom, nem is olyan egyszerű jókora adag virágra szert tenni manapság! Ami azt illeti, jobban szeretem magam begyűjteni a teának, illetve újabban macerátumnak szánt növényeket.

1 megjegyzés: