2013. június 15., szombat

Kamilla és kakaóvaj...

Van, akinek kifejezetten az a kérése, hogy kakaóvaj is legyen a szappanban - jó sok, ha lehet! Lehet, persze! Nos, ezen adag meghatározó része a finom illatú kakaóvaj és a kamillás olaj. Azért "kamillás", mert magam készítettem ezt a macerátumot repceolajjal és kamillavirággal. Jó sokáig kell érlelni napon és már kész is! Nagyon finom kamilla illatú olajat kaptam, az illat mellett persze benne vannak az olajban oldódó hatóanyagok is. Mindezek mellé még került bele a szokásos oliva, kókusz és némi napraforgó olaj is. Ami még az ápoló hatás fokozza, hogy a lúgot kecsketejsavóban oldottam fel. Szerettem volna, ha a kamilla virág színei köszönnek vissza a szappanban, ám ez a sötét maceratum  miatt nem volt megoldható. Így maradtam a zöld pigmentnél és némi titándioxidnál. Így is szép lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése