2012. március 31., szombat

Hajmosásra - szappan

Már korábban is kaptam olyan visszajelzést, hogy nagyon jó hajat mosni is ezzekkel a szappanokkal.
Persze, nem mindegyikkel. Általában elvárják, hogy habozzon, akár illatos is legyen, ám mint írtam már, hogy nekem tökéletesen megfelel az egyszerű szódabikarbónás tisztítás is, de nem mindenki kedveli ezt a módszert.
Így gondoltam, hogy olyan szappant készítek, aminek az alkotó részei külön-külön is kiváló hajápolók.
A szappanba sok ricinus olajat raktam a kókusz, napraforgó, pálmaolaj mellé. Került bele shea vaj, valamint tojássárgája  és zöldagyag. Nem illatositottam semmivel.
 A folyadékot most csalántea képviseli benne, amit esővízből főztem,  szintén jó hajápolószer. Emlékszem gyerek koromban esővizben mostunk nem csak hajat, hanem ruhát is, éppen a lágysága miatt nagyon kellemes volt a használata és jó tisztító hatása is volt. Manapság megérné, ha tárolókban összegyűjtenénk az esővizet, mint ahogy ennek "divatja" is volt régen, külön földbe ásott ciszternákba folyt a tetőről a víz, amit azután sokoldalúan hasznositottak. Gondolok itt elsősorban a növények öntözésére. Egészen másként fejlődnek, mint csapviz esetén.  Némelyik régebbi háznál ma is láthatók ezek a gyűjtők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése